| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
cyrofa
Registreringsdatum: 20 mars 2007 Inlägg: 14
|
Postat: mån jan 28, 2008 16:09 Rubrik: |
|
|
En eloge till Webbmastern!
Inte nog med att han gör ett fantastiskt jobb som WM utan att han - med glatt hjärta - "fixar" de problem som jag (och andra) i vår enfald ställer till med:
Så:
En fråga till alla de som i vårt FORUM, högljutt uttryckt sitt ogillande att SPSF, först ville fråga sina medlemmar om vi skulle ställa upp på "sammanslagningen" och som hävade att medlemsavgiften bara skulle bli 25: /år och medlem, i det nya Förbundet. Vad tycker ni nu
Man har höjt en smula! Sista budet är i dag. HÖR OCH HÄPNA! 250:-/år och medlem. Men slutar det där?
Till alla som kollar FORUMET: Ha det verkligt bra! _________________ cyrofa |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lars Site Admin

Registreringsdatum: 27 november 2006 Inlägg: 133 Ort: Karlshamn
|
Postat: mån jan 28, 2008 17:24 Rubrik: Inläggsflytt |
|
|
| cyrofa skrev: | En eloge till Webbmastern!
Inte nog med att han gör ett fantastiskt jobb som WM utan att han - med glatt hjärta - "fixar" de problem som jag (och andra) i vår enfald ställer till med:
Så:
En fråga till alla de som i vårt FORUM, högljutt uttryckt sitt ogillande att SPSF, först ville fråga sina medlemmar om vi skulle ställa upp på "sammanslagningen" och som hävade att medlemsavgiften bara skulle bli 25: /år och medlem, i det nya Förbundet. Vad tycker ni nu
Man har höjt en smula! Sista budet är i dag. HÖR OCH HÄPNA! 250:-/år och medlem. Men slutar det där?
Till alla som kollar FORUMET: Ha det verkligt bra! |
Hej Cyrofa.
Tack för dom värmande orden och givetvis från er andra också.
Eftersom du ställde en fråga som jag tror kommer att ge lite respons, (antar jag) spårar tråden ur med "min önskan".
Därför gjorde jag en helt ny tråd istället.
Hoppas att det var ok så att jag fortfarande åtnjuter dina ovanstående ord.
Mvh Lars _________________
Allt skytte är av godo!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
cyrofa
|
Postat: mån jan 28, 2008 17:36 Rubrik: |
|
|
OK för min del!
Ha det BRA! _________________ cyrofa |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RogerT

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 140 Ort: Växjö, Småland
|
Postat: tis jan 29, 2008 11:43 Rubrik: |
|
|
Det verkar som om förutsättningarna har förändrats radikalt ifrån de ursprungliga planerna.
Idag är det endast aktiva medlemmar som ska betala förbundets verksamhet, tidigare tänkte man sig att fördela kostnaden på samtliga medlemmar i föreningarna.
Tydligen ska förbundet vara egenfinansierat också, det har också ändrats ifrån de ursprungliga kalkylerna, då bidrag var en del av finansieringen.
Vilken effekt på de ursprungliga planerna SPSF:s val att stå utanför har påverkat den nya organisationen kan man bara spekulera i, men klart är att den nya organisationen på pappret har finanser i balans och bidarg kommer att vara "grädden på moset".
Kostnaden för egenfinanseringen kan alltså i framtiden förändras när organisationens ekonomi stabiliseras. _________________ _____________________________
Den som väntar på något gott, får alltid vänta länge.... och jag har väntat.... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
cyrofa
|
Postat: tis jan 29, 2008 13:46 Rubrik: |
|
|
Hej Roger!
Du missförstod mitt inlägg! Min fråga gällde de, som på ett påtagligt sätt kastade "skit" på SPSF och som talade om den låga avgiften. Det är deras uppfattning idag, som jag efterfrågade.
Vill inte gjuta bensin på lågan, men en del frågor infinner sig.
Ballans i ekonomin är väl ganska svårt att fastställa innan man vet hur många som avser att betala 250:-/år och medlem. Och märk väl att avgiften avser bara att täcka det centrala Förbundets egna kostnader.
Alla kostnader i Mellannivån (det är inte småpotatis) och verksamheten därunder måste finansieras på annat sätt. Dessa kan delvis täckas med "bidrag". Från vem? Och, vem söker dessa bidrag?
FSR och SKYTTE UO "tappar" ca 20,000.000:- i bidrag. Dessa måste tas in på annat sätt. Genom avgifter. Frågan är hur många som kommer att betala 250:-? + avgifter för Mellannivån (Förbundsavgifter) + klubbavgifter?
I dagsläget finns det ca 30.000 som betalar tävlingslicens eller har pistol-gevärskyttekortet (motsvarande). 250:- X 30000= 666:-/år och medlem
Antag att det blir dubbelt så många blir det 333:- /år och medlem : Inte ens med en fördubbling av antalet aktiva, hamnar vi på 250:-
Vi får avvakta och se hur många som stannar kvar i verksamheten. För egen del önskar jag SSF all framgång men från min horisont ser det inte ut att vara en enkel sak!
Det hade nog varit bra om man lyssnat till de "gamla" uvarna, förre Ordföranden, Tore Wiclkberg och Hans Johansson som menar att det hade varit bättre att ta god tid på sig innan beslut tas. Tid att ta alla nödvändiga hänsyn. inte minst till medlemmarnas synpunkter.
Ha det BRA! _________________ cyrofa |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mikke
Registreringsdatum: 29 november 2006 Inlägg: 28 Ort: Umeå
|
Postat: sön mar 08, 2009 13:45 Rubrik: |
|
|
| cyrofa skrev: | | Det hade nog varit bra om man lyssnat till de "gamla" uvarna, förre Ordföranden, Tore Wiclkberg och Hans Johansson som menar att det hade varit bättre att ta god tid på sig innan beslut tas. Tid att ta alla nödvändiga hänsyn. inte minst till medlemmarnas synpunkter. |
Ja, att det var så vansinnigt bråttom är mitt bestående intryck av hela affären. Det och allt gnäll på SPSF för att dom inte var beredda på att hoppa in i samarbetet utan diskussioner och utan att medlemmarna skulle tillfrågas lämnade en något fadd smak i munnen på mig och gjorde att jag valde att sluta betala tävlingslicensen för sportskytte, egentligen inget svårt beslut då antalet sportskyttetävlingar jag varit med på kan räknas på ena handens fingrar på över 10 år som pistolskytt.
Nåja, jag hoppas trots allt att det löser sig på ett bra sätt även inom sportskyttet även om jag är glad att SPSF valde att stå utanför. _________________ /Mikke |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|