| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Mikke
Registreringsdatum: 29 november 2006 Inlägg: 28 Ort: Umeå
|
Postat: tor jun 07, 2007 11:25 Rubrik: Sammanslagningsdiskussionen avslutad? |
|
|
Verkar som det är helt klart med att det inte blir någon sammanslagning där SPSF ingår, i varje fall inte i den närmsta tiden.
http://www.kronobergspistol.com/forbunds_info/2007/Ny_org/SPSF_070606_nya_org.pdf
Kan inte påstå att jag är vare sig speciellt förvånad eller bekymrad.
Jag tycker fortfarande att SPSF och dess styrelse har skött det hela på ett bra sätt. _________________ /Mikke |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Widemo
Registreringsdatum: 26 februari 2007 Inlägg: 44 Ort: Uppland
|
Postat: tor jun 07, 2007 12:05 Rubrik: |
|
|
Med de givna förutsättningarna är jag övertygad om att detta var det mest gynnsamma för det nationella skyttet (om än inte nödvändigtvis för alla andra). Skönt också att slutfasen kunde avhandlas relativt fort, så att vi nu kan skifta fokus till verksamheten och, inte minst, blyfrågan. Vi är långt ifrån i hamn där; det låter hoppfullt för jaktammunition, men...
Stort tack till styrelsen, som valt att ta debatten med organisationen innan man bundit upp sig för någondera alternativet.
Nu skall jag ut och träna litet på lunchen, och det kommer kännas EXTRA bra efter detta besked! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lj

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 132
|
Postat: tor jun 07, 2007 14:25 Rubrik: |
|
|
Det kan heller inte nog poängteras hur skönt det var att vårt, (SPSF), beslut togs med så bred majoritet!
Nu blev det inga efterdiskussioner om beslutet och styrelsen fick också ett bra kvitto på att deras åsikter är i samklang med medlemmarna. _________________ 4,5 mm, .22, .380 Auto, 9 mm, .357, 10 Auto, .454 Casull, .12 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Widemo
Registreringsdatum: 26 februari 2007 Inlägg: 44 Ort: Uppland
|
Postat: tor jun 07, 2007 14:29 Rubrik: |
|
|
| Instämmer helt!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Marzipilami

Registreringsdatum: 27 januari 2007 Inlägg: 12
|
Postat: tor jun 07, 2007 16:57 Rubrik: |
|
|
Dä ä väl inte slut än eller.. ? Årsmötet ska ju säga sitt också på söndag (10.6)! Hoppas SPSF kommunikéstrategi lyckades med att påverka kretsmajoriteten att rösta mot ett samgående. Röstar kretsarna ned ett samgående föreslår jag att vi utlyser den 10 juni till "SPSF självständighetsutanförskapsdagen". Sedan får vi fortsätta att kämpa ännu mer självständigt och hoppas att inte Skyttesportförbundet tycker något avvikande om framtida kalibrar i skyttesverige mot vad vi vill.  _________________ Jag skjuter hellre GRG för att slippa klistra (eller använda håltolk)!
Marzipilami - Marginalernas gråa väktare! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lj

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 132
|
Postat: tor jun 07, 2007 20:37 Rubrik: |
|
|
| Marzipilami skrev: | Dä ä väl inte slut än eller.. ? Årsmötet ska ju säga sitt också på söndag (10.6)!
............ |
Förvisso är "..nothing over until the fat lady sings", men nu har vi ju nyss haft ett extra årsmöte om just samgåendet, så det kommande ordinare årsmötet borde väl rimligen vara fritt från några beslut i organisationsfrågan!? _________________ 4,5 mm, .22, .380 Auto, 9 mm, .357, 10 Auto, .454 Casull, .12 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mike
Registreringsdatum: 27 februari 2007 Inlägg: 31
|
Postat: tor jun 07, 2007 21:34 Rubrik: |
|
|
| lj skrev: | | Marzipilami skrev: | Dä ä väl inte slut än eller.. ? Årsmötet ska ju säga sitt också på söndag (10.6)!
............ |
Förvisso är "..nothing over until the fat lady sings", men nu har vi ju nyss haft ett extra årsmöte om just samgåendet, så det kommande ordinare årsmötet borde väl rimligen vara fritt från några beslut i organisationsfrågan!? |
Helt riktigt. Däremot kommer förbundsstyrelsen givetvis att informera om utvecklingen, dvs att de övriga organisationerna inte accepterade de förutsättningar som med mycket bred majoritet röstades igenom av SPSF:s extra förbundsmöte. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Broder Pang

Registreringsdatum: 16 mars 2007 Inlägg: 7
|
Postat: sön jun 10, 2007 19:00 Rubrik: |
|
|
Jag vill bara passa på att inflika att jag är fantastiskt nöjd med hur SPSF skött det här. Jag var aldrig särskilt intresserad av medlemsskap i "nya SSF" och kände att de flesta SPSF-medlemmar var av ungefär samma övertygelse.
Mycket glädjande att mitt pistolskytte i framtiden kan ske i en suverän förening som värnar om mina intressen. Tack.  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lars Site Admin

Registreringsdatum: 27 november 2006 Inlägg: 133 Ort: Karlshamn
|
Postat: sön jun 10, 2007 20:27 Rubrik: |
|
|
| Broder Pang skrev: | Jag vill bara passa på att inflika att jag är fantastiskt nöjd med hur SPSF skött det här. Jag var aldrig särskilt intresserad av medlemsskap i "nya SSF" och kände att de flesta SPSF-medlemmar var av ungefär samma övertygelse.
Mycket glädjande att mitt pistolskytte i framtiden kan ske i en suverän förening som värnar om mina intressen. Tack.  |
Kan bara säga att efter infomötena så blev jag övertygad om toppstyrningen. Jag hoppas bara nu på att folk ute i "våra" föreningar har satt sig in i allt och verkligen röstar rätt när frågan hamnar på de som verkligen skall bestämma.
Mvh Lars _________________
Allt skytte är av godo!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
_Axel_
Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 37
|
Postat: tis jun 12, 2007 09:15 Rubrik: |
|
|
Nu kan SPSF dra igång (halv-)automatkarbinskytte, typ BDMP, och på så vis sno "nya SSF:s" gevärsskjutande medlemmar!
Tom på 50talet var man mer framsynt än vad folk i skyttesverige är idag. I boken "Boken om skytte" (Bygd och folk förlag) så framstår långsamt "mauserskytte" som ngt uråldrigt som ska försvinna!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lars Site Admin

Registreringsdatum: 27 november 2006 Inlägg: 133 Ort: Karlshamn
|
Postat: tis jun 12, 2007 12:55 Rubrik: |
|
|
Det är rätt många som skjuter 6,5 fortfarande. Betydligt fler än halvauto-skyttar. Tittar man på SvenskaDagbladet skjutningen så är 6,5 större än korthåll vilket inte många tror. Det är nog också rätt många som kanske inte vill in i nya SSF utan lägger av om det inte finns ett alternativ. Frågan är var man kan hitta alternativet???
Mvh _________________
Allt skytte är av godo!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|