| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
johan j

Registreringsdatum: 02 januari 2007 Inlägg: 9 Ort: Släthåramålen
|
Postat: tis aug 14, 2007 09:35 Rubrik: Super blackhawk |
|
|
Hej,
Har en Ruger Super Blackhawk 10½" som inte skjuter något vidare tätt, jag har provat lite olika laddningar som fukar fint i andra RSB revolvrar så ammon har jag uteslutit. Jag köpte revolvern begagnad och den ser rätt "använd" ut. Om man tittar på ingångskonan så ser den lite sliten ut i överkant, kan detta slitage vara orsaken? Har hört en del snack ute på tävlingar att ingångskonan spricker efter mycket skjutande på dessa vapen, ligger det någon sanning i det?
/Johan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RogerT

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 140 Ort: Växjö, Småland
|
Postat: tis aug 14, 2007 12:49 Rubrik: |
|
|
kontrollera först och främst att trumman är i linje med pipan, det låter som om dina kulor träffar ingångskonan högt och därför ser du det slitagemärket där.
Övergångskonan kan spricka, om det är vanligt på din revolvertyp vet jag inte. En sned yoke är däremot ganska vanligt och ganska lätt att åtgärda för en vapensmed. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
johan j

|
Postat: tis aug 14, 2007 14:11 Rubrik: |
|
|
Hej Roger,
Eftersom det är en single action så finns det ingen yoke utan en " cylinderpinne" som går mellan två hål i stommen. Ja "pinnen" är rak, stommen kan ju då vara felborrad (vanligt på Uberti), men eftersom denna revolver är väldigt mycket skjuten tror jag inte det är så farligt med stommen. Finns det något sätt att mäta ingångskonan? vore intressant med ett par mått eller är det enbart tolkar från någon som säljer vapentekniska prylar som gäller?
/Johan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RogerT

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 140 Ort: Växjö, Småland
|
Postat: ons aug 15, 2007 15:36 Rubrik: |
|
|
| Jag har sett tolkar och brotschar på Brownells, annars är det bästa om du hittar en finmekanisk firma i närheten, de brukar ha all utrustning som behövs för att mäta eller kan tillverka tolkar. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
johan j

|
Postat: ons aug 15, 2007 21:52 Rubrik: |
|
|
| RogerT skrev: | | annars är det bästa om du hittar en finmekanisk firma i närheten, de brukar ha all utrustning som behövs för att mäta eller kan tillverka tolkar. |
Ja och det är just där jag arbetar, har dock sadlat om till svetsare sista tiden. men var hittar jag måtten ??
/Johan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
handladdar'n
Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 28
|
Postat: sön aug 19, 2007 21:37 Rubrik: |
|
|
| Skjuter du mantlade eller omantlade kulor? |