| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
dannepang
Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 8
|
Postat: tor apr 08, 2010 15:23 Rubrik: Varför endast kunna lösa ut ett märke per år? |
|
|
Sidan 308 i SHB 2010:
Pistolskyttemärket är av tre olika valörer, brons, silver och guld.
Bronsmärket kan erövras första året.
Silvermärket kan erövras tidigast året efter att bronsmärket erövrats.
Guldmärket kan erövras tidigast året efter att silvermärket erövrats.
Vad är anledningen till att man bara får erövra ett märke per år?
Jag tycker man ska få det märken man har uppfyllt kravet för.
Är det en duktig skytt ska hon/han premieras med att också få ut det som presterat. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tikkapower Site Admin

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 136 Ort: Karlshamn
|
Postat: lör apr 10, 2010 19:36 Rubrik: |
|
|
Det var så innan, när jag sköt upp mitt bronsmärke så köpte jag det på banan, veckan efter silvermärket och sen på årsmötet så fick jag mitt guldmärke.
Förbundet sålde för lite märken av valören brons och silver antar jag så man återgick till de gamla reglerna som gällde innan jag började skjuta -93.
Således säljer man fler märken och tjänar mer pengar, det finns ingen annan anledning som jag kan komma fram till. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
permal
Registreringsdatum: 16 april 2010 Inlägg: 1 Ort: Skåne
|
Postat: fre apr 16, 2010 18:15 Rubrik: |
|
|
Kan vara att det kallas årtalsmärken att man bara kan lösa ut ett om året  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tikkapower Site Admin

|
Postat: fre apr 16, 2010 23:48 Rubrik: |
|
|
Brons, silver och guld är inte årtalsmärken. Guld med 1 stjärna första, andra och tredje året osv. är årtalsmärken.
Problemet som förbundet hade var att skyttarna aldrig köpte brons och silvermärke, utan väntade på att de fick sitt guldmärke, således försvann försäljningen av dessa märken nästan helt. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
dannepang
Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 8
|
Postat: fre apr 23, 2010 08:02 Rubrik: |
|
|
| Jag köper inte riktigt det resonemanget, det är enkelt löst med att man tvingar folk köpa/lösa ut brons, silver märkena innan guld. Det borde ju vara bättre för förbundet att snabbt kunna inkassera tre märkes intäkter på samma år? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tikkapower Site Admin

|
Postat: fre apr 23, 2010 16:54 Rubrik: |
|
|
| Kan bara hålla med dig, men kan du svara på varför man ändrade från det du och jag tycker är rätt till det system som används idag? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lj

Registreringsdatum: 28 november 2006 Inlägg: 132
|
Postat: fre apr 30, 2010 13:28 Rubrik: |
|
|
Det besked jag fick från förbundet, i samband med återgången till ett märke per år, var att det framkommit alltför mycket kritik att systemet blev för krångligt!?
Ett märke per år var det flertalet ville ha.
Det jag kan tycka är synd är att man lagt prestationskravet för licens samma som guldmärket. Detta är förvillande för många nybörjare som blandar ihop dessa krav och tror att man inte kan få licens förrän på det 3:e året. _________________ 4,5 mm, .22, .380 Auto, 9 mm, .357, 10 Auto, .454 Casull, .12 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|